پیشرفت 70 درصدی پروژه فلوتاسیون سرباره مس خاتون‌آباد/آغاز تولید آزمایشی تا پایان سال جاری
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

معاون برنامه‌ریزی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه پیشرفت فیزیکی پروژه فلوتاسیون سرباره خاتون‌آباد را بالغ بر 70 درصد اعلام کرد و از تحویل موقت آن برای تولید آزمایشی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش مس‌پرس، مهندس حمیدرضا سعیدی عزیزکندی در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های EPC اظهار کرد: پروژه فلوتاسیون سرباره سرچشمه با ظرفیت تولید 73 هزار و پانصد تن کنسانتره در طول مدت 38 ماه تحویل موقت شده و در حال حاضر در مرحله تحویل کامل است.

وی با بیان اینکه پروژه فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه تجربه مفیدی برای شرکت سرمایه‌گذاری به ارمغان آورد، افزود: تکنولوژی ساخت کارخانه فلوتاسیون سرباره سرچشمه از مهندسی پایه تا تفضیلی و همینطور خرید تجهیزات با همکاری شرکت‌های چینی انجام شد.

سعیدی تصریح کرد: به دنبال تجربه ساخت کارخانه مذکور و اعتماد کارفرما به توان و تخصص کارشناسان و مهندسان شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه، پروژه EPC فلوتاسیون سرباره خاتون‌آباد نیز جهت اجرا به این شرکت واگذار شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با بیان اینکه ظرفیت تولید کنسانتره پروژه فلوتاسیون سرباره خاتون‌آباد 33 هزار و 500 تن است، بیان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه بالغ بر 70 درصد است و تا پایان سال جاری نسبت به تحویل موقت برای تولید آزمایشی اقدام خواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه بخش مهندسی تفضیلی این پروژه توسط شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در حال انجام است و بخش مهندسی پایه نیز توسط یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی صورت می‌گیرد که یکی از نکات قابل تامل و توجه در حوزه مهندسی اجرای پروژه است.

سعیدی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در سال‌های اخیر با تکیه بر دانش بومی و اعتماد به توان و تخصص داخلی اقدام به ایجاد ساختار مهندسی و واحد مهندسی تفضیلی کرده است که در حال حاضر بیش از 50 نیروی متخصص و نخبه این حوزه در این بخش مشغول فعالیت هستند.