محمدرضا سرحدی در گفتوگو با مسپرس، با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به حساسیت عملکرد تجهیز بالمیل و تاثیر به سزای آن در خردایش و تولید کنستانتره در مجتمع مس دره آلو، متخصصین بومی موفق شدند بدون حضور سوپروایزر خارجی، مشکل ارتعاش به وجود آمده در سیستم انتقال نیروی بالمیل را برطرف کنند.
وی افزود: از طریق رویه بومی پایش وضعیت که برای اولین بار در شرکت ملی صنایع مس ایران به اجرا درآمده است، مشکل ارتعاش سیستم انتقال نیروی بالمیل حل شده و سطوح ارتعاش کلاچ و یاتاقانهای الکتروموتور 7.5 مگاوات به 1/6 نقطه بحرانی رسیده است.
همچنین به گفته محمد ولی شاهی، رئیس تعمیرات کارخانه تغلیظ دره آلو، طی پایش مستمر انجام شده با همکاری واحد پایش وضعیت تغلیظ و واحد تعمیرات مکانیک، تمامی قطعات این تجهیز به صورت مجزا مورد بررسی فنی و تخصصی قرار گرفته است.
وی افزود: مشکلات ساخت قطعات که به صورت پنهان وجود داشته و باعث آسیب رسیدن و اختلال در عملکرد سیستم انتقال نیرو شده بود، به وسیله عملیات گراندیگ رفع، مونتاژ و تنظیمات مجدد انجام شد.
شایان ذکر است؛ تمامی قطعات سیستم انتقال نیرو ساخت شرکتهای خارجی بوده و با انجام این کار، از خروج ارز از کشور جلوگیری شد.